Estrenen l'espot 'Fira't a Tàrrega' per promocionar el comerç local durant les festes

06/12/2021

Trasllada la màgia de les arts escèniques al teixit comercial de proximitat

SOCIETAT
Tàrrega

La Regidoria de Promoció Econòmica de l'ajuntament de Tàrrega ha engegat una nova campanya de la mà de Cruma Taller d'Arts Escèniques per impulsar els comerços locals durant les festes de Nadal amb l'objectiu de fomentar les compres de proximitat i donar suport al teixit comercial de la ciutat.

Sota el lema 'Fira't a Tàrrega', la campanya se centra en un espot audiovisual on es busca traslladar la màgia de les arts escèniques als comerços de proximitat jugant amb el verb firar-se i la vinculació teatral que té la ciutat amb FiraTàrrega segons ha explicat l'alcaldessa, Alba Pijuan. Així, durant l'anunci es veuen diferents escenes que tenen lloc en quatre comerços de diferents sectors (roba, joguines, sabates i estètica) i on hi participen també artistes locals de diferents estils com el ballarí de claqué Jofre Costa, l'Estudi Dansa Tàrrega, el trio de màgia Next Generation, el clown Josep Maria Virgili, l'actriu Paquita Balcells i l'alumne més petit de Cruma, Eloi Bosch. L'escena final té lloc en un dels punts comercials més cèntrics de la ciutat, la confluència entre el carrer del Carme i el carrer de Santa Anna, i allà hi apareixen tots els comerços que han volgut participar al vídeo per donar una imatge d'unitat i família entre el sector per afrontar la campanya de Nadal. 

La pandèmia de la Covid i la creixent tendència de les compres per Internet a grans plataformes està afectant el sector del comerç local i des de l'ajuntament de Tàrrega es vol fer una aposta ferma per fomentar les compres de proximitat mostrant els avantatges que ofereixen respecte un consum més impersonal i fred. En aquest sentit, la regidora de Promoció Econòmica, Núria Robert, ha destacat que "una ciutat amb un comerç viu és una ciutat amb futur". 

S'ha de recordar també que fa uns mesos l'ajuntament ja va destinar 350.000 euros en ajudes als comerços afectats per la crisi de la Covid i ha realitzat diversos projectes de foment del comerç. La iniciativa 'Fira't a Tàrrega' segueix el projecte de promoció comercial iniciat el passat mes de maig amb la campanya 'Tornem a Taula', orientada al sector de la restauració i que es va fer en el moment de la reobertura dels locals després de les restriccions per la pandèmia. Els mateixos creadors d'aquesta campanya han ideat i coordinat aquest projecte que ha estat dirigit i produït per Cruma Taller d'Arts Escèniques de Tàrrega en coordinació amb el creador audiovisual Dani Hernández, responsable de la gravació i edició de l'espot.

Durant les darreres setmanes han realitzat el rodatge en diferents ubicacions i han comptat amb el suport de la brigada municipal, Staff Art, Casa Esqué, Moda Cristina, Perruqueria Glamour i Sabateria Lázaro. A més, s'ha comptat amb la veu en off del periodista targarí Jaume Brufau, un dels referents de Catalunya Informació i que va iniciar els seus passos a Ràdio Tàrrega.

La Regidoria de Promoció Econòmica ha estat l'encarregada de finançar la campanya, de contactar amb els responsables dels comerços i coordinar la logística. El vídeo es publica a través de les xarxes oficials de l'ajuntament de Tàrrega i dels establiments que han participat en aquesta campanya i durant les pròximes setmanes també es difondran diverses càpsules individuals de promoció. A més, es projectarà a les sales de cinemes de Circuit Urgellenc de la comarca de l'Urgell i es farà difusió de la campanya a través d'anuncis a Ràdio Tàrrega. 

Laia Pedrós (Segre - Nova Tàrrega)