Agricultura i Ramaderia
L'Urgell impulsa una campanya d'educació i d'inspecció ambiental per millorar la recollida selectiva
Diferents accions "a peu de carrer" que es duran a terme durant el mes de desembre
El consell de l'Urgell ha posat en marxa una nova campanya d'educació i d'inspecció ambiental amb l'objectiu de millorar els índexs de recollida selectiva de residus a la comarca. El president del consell, Gerard Balcells, ha destacat que es tracta d'una campanya "a peu de carrer" que pretén apel·lar directament la ciutadania.
En aquest sentit, la campanya, que s'allargarà durant tot el mes de desembre, consta de diferents accions entre les quals hi ha l'habilitació de punts informatius itinerants als contenidors per resoldre dubtes d'aquells que vagin a tirar la brossa; realitzar un inventari dels grans generadors; realitzar una inspecció de totes les illes de contenidors que hi ha a la comarca i conèixer-ne el seu estat, dur a terme xerrades als diferents municipis de l'Urgell i tallers a les escoles adreçats a alumnes de 2n i 3r de Primària que consistiran en cinefòrums a partir de la pel·lícula Wall-E. També està previst obrir les bosses d'escombraries que estiguin dipositades fora dels contenidors quan aquests estiguin buits per tal d'intentar trobar alguna referència del possible infractor. L'objectiu no és sancionador sinó de comunicació de reforç i sensibilització.
En total, seran 400 hores intensives a càrrec de dos educadors ambientals de l'empresa Ecostudi. Entre tots els participants es repartiran més de 4.000 bosses reixades reutilitzables per a la compra de fruita i verdura a granel, les quals són la solució per evitar les bosses de plàstic d'un sol ús.
La campanya compta amb el suport d'Ecoembes i d'Ecovidrio.
L'Urgell té actualment un 43% d'índex de recollida selectiva. Com ja va avançar aquest setmanari, el consell treballa per implantar el porta a porta a tota la comarca a principis de l'any vinent, probablement el sistema parcial que aplica Agramunt si bé ho ha d'acabar de consensuar amb tots els alcaldes.