ACTUALITAT
Els Diables BAT celebren 40 anys reivindicant la cultura del foc
Actualment són uns noranta membres i compten amb dos figures: el Drac i la Diablessa
Reivindicar la cultura del foc apostant per un model teatralitzat amb espectacles al carrer més enllà dels tradicionals correfocs. Aquest és un dels principals objectius dels Diables BAT de Tàrrega, que aquest any celebren el seu 40 aniversari. La colla compta actualment amb uns 90 membres, entre adults i nens, i disposa de dos figures: el Drac de Tàrrega, creat tres anys després del naixement del grup, i la Diablessa, estrenada l’any passat. Al llarg de la seua trajectòria, més de 200 persones han format part de l’entitat, que ha recorregut més de 23.000 quilòmetres portant el foc per tot el territori. Els Diables BAT formen part del grup de teatre BAT i han participat en cites destacades com la clausura dels Jocs Olímpics de Barcelona 1992 o l’Expocultura del 1994.
En el marc de la celebració, dissabte passat van aconseguir una fita històrica al reunir les quatre colles de la comarca en la primera Trobada de Diables de l’Urgell: la Vall del Corb, Foc Foll de Bellpuig, l’Espetec d’Agramunt i els amfitrions de Tàrrega. En total, es van cremar 49 quilos de pólvora en un correfoc singular. La trobada va congregar més de 200 persones, entre 70 diables i uns 60 tamborers, i va nàixer amb vocació de continuïtat.

